Fa algunes edicions del Trapezi amb una bona planificació
era possible encadenar espectacles en diferents punts de la ciutat. Ara amb tota
la gernació que hi ha és impossible. És gairebé impossible veure-ho tot i cal
triar molt bé un espectacle i anar-hi a fer cua mitja hora abans, si no el més
probable és que només vegis clatells.
Ahir
les dues apostes que vaig fer eren de titellaires. La companyia francesa
Teotihuà que actuava al Bràvium, es-pectacle insuls i finalment al darrer passi
vaig ser un dels dinou escollits per veure l’estripat espectacle de la catalana Ne me titere
pas, amb Lo sainet del Senyor rector.
Aquesta companyia de tres barregen
l’interacció amb el públic a l’es l de La Cubana, unes
tellessimples però efectives, un text picant adaptat d’un sainet del teatre popular
català i música en directe de tamborí i guitarró, i tot encabit i matxucat dins d’una roulote-teatre
Moncayo. Paga la pena l’espera.
Per
altra banda cal destacar el bon nivell que els artistes catalans estan mostrant
aquest Trapezi. Els primers anys de fes val existia un abisme qualitatiu entre
qualsevol espectacle francès i un de català, avui dia la bona feina i l’esforç
fa que moltes companyies catalanes ja trepitgin els talons de les franceses.
Sempre hi ha bones no cies si sabem buscar-les.
Finalment
al cabaret de la Palma només hi vaig poder veure clatells: peluts, pelats, nets
i bruts... avui serà qüestió d’anar-hi una hora abans si volem veure alguna cosa.
Amor
pels aires
Post
a banda mereix l’espectacle Isséo de la Cie. du Mirador de Bèlgica, premi del
jurat i del públic al Fes val internacional de Teatre de carrer de Gent l’any
2006, que han actuat aquest migdia a la plaça del Teatre.
Superb!
Una
de freda i una de calenta
L’espai
Off, coordinat pel circ de les Musaranyes va ser la millor tria que he fet
aquestes darreres 24 hores de Trapezi. L’espai Off és una oportunitat que tenen
les companyies que han quedat fora de la programació oficial per tal de
donar-se a conèixer i tenir la possibilitat de ser seleccionades l’any vinent.
Tot prenent un cafè que ens podia servir la barra del Casal Despertaferro, amb
un bon barret podíem passar una bona estona sota el sol de justicia que cau
aquests dies. Cal agrair moltissim a l’organització la valen a de no deixar
entrar gossos al pa . A tots ens agraden els animals, però tots no hem de pagar
l’esnobisme d’uns pocs d’anar als espectacles amb un pobre gos, que
evidentment, bordarà, plorarà i correrà, perquè aquell no és l’espai que li
pertoca.
Bona inicia tia, i igualment
espectacular era l’estesa de gossos lligats a la porta del pa de l’IES Baix
Acalorats vam passar a refrescar la gola als jardins de
l’Imac, on els Perejil’s havien organitzat un duel de Discjòqueis entre el Dj.
Jarg i el Dj. Ars Musicae.
A partir d’aquí tot va anar de baixa.
Ens
vam quedar a les portes de poder entrar a l’espectacle To have or not to have
dels neerlandesos Tam Tam Theatre a l’Estació Enològica. Vam veure l’accidentat
espectacle de trapezi Les marins dels francesos Autoportée a la Plaça Mercadal , que
van aconseguir que la gent desitgés que s’acabés l’espectacle abans que algú no
prengués mal.
Tot
i això vam anar ben il·lusionats a veure Ï, al Teatre Fortuny, algú ens havia
dit que era l’espectacle central del Trapezi.
Ï no
és un mal espectacle, però dóna la sensació d’inacabat, d’estar tan sols
embastat. Una reflexió d’imatges poètiques al voltant de l’exili que no són pas
dolentes, però que són les personals de Blai Mateu i punt. I per descomptat,
si el mateix espectacle l’hagués parit algú sense padrins
segurament que no hauria passat per un marc com és el Teatre Fortuny.
La
nit no havia acabat i conscients que a la Palma no hi cabria ni una agulla vam
apostar pel nou Cal Massó i l’espectacle de manipulació Les miniatures de la
licorne - Chére famille!. Només diré que bona part de la sala va desertar abans
del final.
Avui al migdia tenia previst
veure Perles i plomes dels catalans Los gingers al Mercadal, però he arribat un
pèl tard i ja hi havia molta gent esperant. El boca-orella ha funcionat amb
aquest grup i hi havia una gran expectació.
He
fet una apostada arriscada i he anat a veure Todo en caja dels
hispano-canadencs Vaudeville negro. I tant que era arriscat, tant que aquesta
vegada he estat jo el desertor. El pitjor ha estat la gent que venia del
Mercadal i et deia que Perles i plomes havia estat fantàstci.
Passi-ho
bé Trapezi
El
Trapezi ja és acabat i tornem a les nostres grises rutines. S’han acabat per
unes setmanes la màgia i els colors fins que no arribi Festa Major. Aquest
Trapezi ens deixa un bon regust de boca al veure que el circ nacional (el
català evidentment) està tocant amb els dits el nivell de les grans potències
circenses com pot ser França. Segurament que la
persistència d’onze anys de Trapezi hi ha tingu molt a veure.
Se
suposa que el pressupost del Trapezi és elevat, no ho sé, però sigui com sigui són
diners ben aprofitats, ja que els reusencs i reusenques s’han fet seu el fes
val i omplen espais, places i carrers.
Queden
interrogants oberts: com encaixa el Trapezi amb el Caer, si és que hi ha encaix
possible, si aquesta embranzida catalana és flor d’un dia de maig o no, etc...
Passiu-ho bé Trapezi, i fins l’any que
ve.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada