Quan s’acaben les passejades
estiuenques pel costat de l’aigua els reusencs necessitem algun estímul per
suportar el llarg període hivernal, sobretot després del canvi d’hora. La llum
dels escenaris ens compensa la manca de llum al carrer. El festival de teatre
gestual COS és un bona manera de començar la temporada, un festival que sempre
és ple de petites joies i que alhora sap connectar amb el públic amb
espectacles de carrer per a tots els públics. És una llàstima que en les
nostres programacions haguem d’esperar un any sencer per veure aquest tipus de
teatre. Per Tot Sants, a manca de Don Cuan Tenorio, tenim les visites
teatralitzades al Cementiri General de Reus que, enguany que no ha plogut, han
desbordat les previsions i s’han hagut d’ampliar a un dia més, precisament
l’any que la dramatúrgia canviava i es feia una especial incidència en la
restauració del Mausoleu del General Prim. A banda de les programacions del
Fortuny i del Bartrina, tenim altres propostes interessants, com la primera
edició d’un festival de teatre musical al Bràvium a mig novembre, i sobretot,
la consolidació del Festival Quarts de Teatre a La Palma. Aquest nou
format de teatre et permet gaudir de quatre que duren un quart d’hora, i en les
quals només hi poden assistir una
vintena de persones. Aquesta vegada les quatre peces tenien una gran qualitat: Casa con verja és una sàtira de l’art
contemporani interpretada per Marta Romero i Miquel Borda. Que algú apagui el llum, una peça ben resolta però una mica
recurrent sobre el Trastorn Obsessivocompulsiu. Reset és una obra de microteatre de manual, un guió tensat i que
dóna voltes enganyant a l’espectador, i unes interpretacions excel·lents de
Bernat Cot i sobretot d’una fantàstica Marta Cuyàs. Finalment els reusencs Acara-perro,
derivats de La Gata Borda ,
van fer una esbojarradíssima Urgències
Històriques, amb text i direcció de Santi Monreal i la dinàmica, però també
matisada, interpretació d’Adrià Díaz i Pau Ferran.
En definitiva, teatre per a tots
els gustos, o sigui, que qui no va al teatre és perquè no vol o perquè no pleguen
res de la pel·lícula, igual que al referèndum.
Publicat el novembre de 2014 a la NW
Publicat el novembre de 2014 a la NW
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada