A partir del primer de gener hi
haurà una colla de gent la qual no podran entrar en cotxe al Cap i Casal del
país. No hi fa res que cada any aquests automòbils passin i paguin la inspecció
tècnica de vehicles obligatòria. Els cotxes vells contaminen, i per això no
podran portar als seus gasius conductors dins l’Àrea Metropolitana. Qui no es
compra un cotxe és perquè no vol, les entitats financeres sempre tenen a punt
uns plans per pagar, en còmodes terminis, un cotxe que no contamini. Així
doncs, els que no volen comprar-se un cotxe nou, doncs que no entrin.
Això que semblaria molt dràstic,
queda suavitzat pel nostre tarannà mediterràniament despreocupat, així doncs,
aquesta patuleia de poc conscienciats i insolidaris amb el medi ambient poden
fer ús de la sempre puntual, eficient i moderna xarxa ferroviària del nostre país.
Si amb això no en tenen prou i, per exemple, un dia tenen una reunió a
Barcelona al vespre, es troben que l’últim tren cap a Reus, per exemple, els surt
a un quart de deu; doncs això no és cap problema perquè sempre podran fer nit
en un dels equipats hotels que gràcies al turisme ara hi ha a la capital.
Les classes mitjanes són les que
mouen el món, i per això seran les que estiguin a la bretxa per lluitar contra
el canvi climàtic i la pol·lució fastigosa. Per això se’ls ha de recompensar de
tant en tant amb unes vacancetes amb un creuer, per exemple a Barcelona, on els
105 creuers que van passar pel port el 2017 van avocar més de 32,8 tones de
sofre a l'atmosfera, gairebé cinc cops més del que surt de tot el parc de
vehicles de la ciutat. O si no, poden anar a buscar ambients més frescos,
agafant un vol cap a un altre país des de l’Aeroport del Prat, que no deixa de
ser el punt més contaminant de la ciutat. Per sort per la classe mitjana, port
i aeroport de moment no tindran restriccions concretes més enllà de paraules
buides i plenes de vent, de vent contaminat.