Seminocturna a la Mola (2007)

Ahir va ser la caminada seminocturna a la Mola de Colldejou que organitza l’Agrupació Excursionista de Reus. De Reus van sortir uns dos autobusos carregats d’excursionistes. Un pic a Colldejou vam sor r per la dreta del poble i vam agafar el GR que travessa boscos de pins fins arribar al Portell del la Cova, on grimpant s’arriba dalt de la Mola (921), tocant on hi ha el castell.

Un pic dalt vam travessar tota la planúria que hi ha dalt de la Mola i ens vam acostar a la cinglera que hi ha al costat oest per veure’s pondre el sol pel Priorat. Vam Sopar, i un pic només ens il·luminava la lluna plena vam iniciar el descens. Un membre de l’Agrupació amb molt de seny avisa als que porten el llum frontal obert que l’apaguin, que l’objec u de l’excursió és caminar a la llum de la lluna. Assen ment general i algun crit i broma estúpida. Vam passar pel que crec que és el Portell de els processons, de nit anant amb molta cura de no caure perquè de nit costa dis ngir les roques que estan clavades a terra de els que estan soltes. Una estona més tard arribem al Coll del Guix, si anem a la dreta farem cap a Falset, alguns vam esperar a tota la colla i vam girar a l’esquerra per agafar una pista que ens va dur altra vegada a Colldejou.

A Colldejou vam fer el ressopó al frontó, amb cava, pastes industrials i rom cremat. Igual que el Reus-Prades-Reus, el millor i el pitjor d’aquestes excursions és la gent, perquè de seguida et trobes gent simpà ca i agradable amb la qual congenies de seguida i uns organitzadors excel·lents, com has d’aguantar força tros de camí a alguns escandalosos que es pensen que les seves opinions trivials i bromes carpetovetòniques importen als demés i han de fer-nos les saber a crits. De petit em van ensenyar que a la muntanya ni bruticia ni crits, i em sembla que és un consell que tothom s’hauria d’aplicar.