Finalment s’ha pogut salvar el festival COS d’aquesta enorme
depressió econòmica en la que estem immersos. Ha quedat prim i escardalenc,
però sobreviu que ja és molt. El fes val COS és el segon fes val teatral de la
ciutat de Reus en quan a públic, per això a vegades se’l qües ona, però qui el
critica sempre és aquell perfil que descrivia l’altre dia el Ferran Medico:
aquells que no trepitgen el teatre si no és per a veure el Joan Pera. Sigui com
sigui el fes val COS ha tingut jornades glorioses amb el desaparegut Marcel
Marceau i d’altres grans del teatre gestual mundial, recordo com ja fa un munt
d’any els impressionants quebequesos Omnibus. I no només això, sinó que el COS
ha tingut la virtut de treballar, i molt, la pedrera.
Gran
festivals del nostre país donen l’esquena premeditadament als que comencen.
Parlo d’algunes edicions del Trapezi, o el cas més paradoxal, el de la Fira Mediterrània
de Manresa, la qual tot i tractar la Cultura Popular i Tradicional, passa
olímpicament de la cultura que fa el poble i només aposta per noms ja coneguts.
Doncs el COS ha apostat cegament pels que s’arrisquen a produir una obra, ja
siguin de Reus o de Catalunya. Recordo dos passes memorables al Fortuny de
l’adaptació en pantomima d’El Baró i la leprosa de David Cirici, a l’alçada de
qualsevol patum forastera, així com múltiples obres de companyies reusenques que
a major o menor fortuna hem omplert teatres i places. Grà-cies al COS moltes
companyies locals han pogut mostrar el seu treball en condicions, i davant d’un
públic que, no és multitudinari, però sí exigent. I aquesta aposta a la llarga
s’hi nota. Cada any hi ha més actors o actrius de Reus i voltants que treballen
alguna de les disciplines gestuals, en canvi el flamant batxillerat del circ ha
quedat desert perquè ningú s’hi ha apuntat. Les cases es comencen pels
fonaments i sense presses. Per molts anys de COS!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada