Bon Nadal 2007

Pare nostre del tió, ens trobem al sopar d’empresa, que no sé què fer d’amic invisible. Bon Nadal, vigilem de no estirar més el braç que la màniga, que la paga extra es fon en un moment. Que Déu nos do, i salut! que un altre any ni em tornen els diners i el lot de l’empresa cada any rancieja més. Ara vénen festes, i felicitacions per internet i pel mòbil. Festes glorioses, que em fa vergonya recitar dalt de la cadira.

Dones curioses. Ben abrigats per la missa del gall i destapats per la nit de Cap d’Any. Que vinguin els Reis, que em portin l’últim disc de nadales catalanes, però que no cal que s’hi quedin gaire, que ja anem ben servits de testes coronades.

Renteu los plats, enguany no tinc llums al carrer. Renteu-los bé, el pessebre també es pot fer sense molsa, que a Betlem no hi havia gaires prats. Nadal ja ve. I també ve el cant de la Sibil·la a les Illes i l’Alguer, i els focs de Nadal al Pirineu, i el sol passant entre les finestres del campanar de Reus, i els Pastorets clàssics, i els Pastorets irreverents, i La marató del televisor, i l’arbre, que també ho havien fet els besavis.


Torrons d’avellana, torrons de pinyó, torrons d’Alacant, torrons de Xixona, neules del Pradell de la Teixeta, galls de pota negra, galls de pota blava, canelons del tot, vi del Priorat, pa foradat de matafaluga i cava del Penedès.


Caga tió! Sigues un bon caganer. Caga tió. Que no em toqui la fava del tortell. Si no et donaré un cop de bastó.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 

Arxiu del blog

Entrades populars