Comencem
curs teatral amb bon peu. Al juliol s’han presentat les programacions dels dos
principals teatres i també s’ha anunciat que hi haurà el festival de mim i
teatre gestual Cos, per mi la joia de la corona teatral de la ciutat.
El
Fortuny obre amb el darrer muntatge del Tricicle, una aposta segura i sense
arriscar-se massa. Pocs dies després arriba La banqueta, una
comèdia dirigida precisament pel “tricíclic” Paco Mir. Al novembre una altra
aposta segura: l’adaptació a l’estil Focus de la mítica sèrie britànica Sí,
primer ministre amb Joan Pera com a reclam absolut. Finalment al
desembre, Roger Peña aporta
una mica de crítica social amb Poder absoluto, un thriller polític
que es reparteixen Eduard Farelo i Gutiérrez Caba.
El
Bartrina manté el seu caràcter alternatiu, que és una manera de dir que no va
de cara a la pela com a objectiu primer. A l'octubre es presenta Afterplay de l'irlandès Brian Friel -conegut per Dansa d'agost- dirigida per Imma Colomer i
interpretada pels veterans Pep Ferrer i Fina Rius. Del festival Temporada Alta
de Girona ens arriba 9 maletes,
una proposta creada i dirigida per Joaquim Oristell que posa a Mercè Sampietro
i el músic Eduard Iniesta a rebuscar dins la correspondència privada de
personatges famosos.
L'any
Espriu ve de mà d'un dels millors directors de la ciutat: Francesc Cerro, que
dirigeix la Txe Arana
a La pell eixorca, un espectacle
basat en textos de Salvador Espriu i TS Elliot. Els reusencs Tebac, dirigits
pel Miquel Àngel Fernàndez, ens presentaran un Terra Baixa, que segur que no serà gens convencional.
Coproduïda
pel Grec i la Sala
Beckett , George Kaplan és una comèdia crítica basada en el personatge fictici de la
pel·lícula de Hitchcock Con la muerte en los talones. An novemreb podrem veure el devastador
monòleg Ivan
i els gossos que va ser estrenat al
Teatre Lliure. I de la
Sala Muntaner ve Cosmètica
de l'enemic, de la novel·lista francesa Amélie Nothomb, amb Lluís Soler i
Xavier Ripoll, dirigida per Magda Puyo .
Gairebé
tot obres de petit format: un, dos, tres intèrprets que omplen la nostra
cartellera i que ens han de fer oblidar que, a banda de consumidor, durant una
curta època Reus també va ser fabricant de teatre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada