El dissabte 8 de març
va haver-hi la segona edició del festival
Quarts de Teatre a La Palma, un nou format de teatre que et permet gaudir de
quatre obres de teatre que duren un quart d’hora, i en les quals hi ha una vintena d’assistents. Entre obra i obra, es pot beure o menjar alguna cosa a
la Sala Polivalent, mentre un discjòquei
ambienta l’espai.
És reconfortant comprovar que la millor proposta era reusenca: Idiota
a la fase final. Interpretada de manera inquietant per Adrià Díaz i Pau Ferran,
afegia uns tocs d’humor que feien
suportable la tensió que havia escrit
Santi Monreal. Actors i autor es van emportar les ovacions del públic. El teatre ben fet, si es veu a una distància que pots sentir els frecs de la roba, pot ser impressionant.
Aquesta obra la van interpretar dins la caixa escènica del teatre a l’aire
lliure de la Palma.
Una sorpresa molt agradable va ser Això, una obra de Roger Torns i interpretada per uns joveníssims però prometedors Rocío Balagué i Eric Balbàs. Aquesta obra, com El despertador, les van realitzar en
aules del Casal de Joves. El despertador, d’Elena Serra i interpretada pels televisius Oriol Ruiz i Toni-Lluís Reyes és la quinta essència del microteatre: una obra lleugera i distreta, que bascula més cap a l’esquetx que no cap
a la peça dramàtica. Finalment a la sala d’assaig de la Palma van fer La depredadora, que
malauradament va ser una pèrdua de temps.
Aquest format que han portat a Reus la companyia Les Artistes
Locals, i l’inclassificable col·lectiu de cultura contemporània Perejil’s, va aconseguir
que a gairebé les vint funcions
que es van fer haguessin de penjar el cartell d’entrades exhaurides. Cert és que les obres de microteatre no són peces catàrtiques o
profundes, sinó més aviat divertiments frescos, de consum ràpid, però en tot cas
aconsegueixien crear nous públics. Gràcies a aquest gènere, persones que
no anaven al teatre ara ho fan, i això és per a treure’s el barret.
Publicat a la NW de narç de 2014
Publicat a la NW de narç de 2014
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada