Arròs de llamàntol




No n'havia fet mai i el resultat va ser espectacular. Per Nadal ela gent es torna molt boja i hi havia un munt de llamàntols morint-se (més) d'angúnia als taulells. Així que sembla que el preu va baixar i en vaig comprar a un preu acceptable. 

Ingredients:
1 llamàntol
2 cebes
2 porros
2 tomaques madures
Arròs

L'única dificultat vas ser tallar un llamàntol, no hi havia fet mai i vaig mirar per internet. Vaig separar el cap de la cua i tallar el cap en dues parts iguals. El que hi ha dins fa bastant de fàstic però no ho llanceu,  i aprofiteu els sucs que en surten. En una olla alta hi posem a sofregir una ceba i un porro tallats a trossets. Quan comencen a transparentar i posem el cap i els sucs que han deixat anar. Hi fem un parell de tombs i hi tirem aigua o caldo de peix, més de mitja olla.


Mentrestant anem tallant les anelles del llamàntol, i amb les potes i pinces les posem a saltejar en una cassola de fang. Hi fem uns quants tombs mentre anem tallant a trossos una altra ceba, porro i all. Treiem el llamàntol de la cassola, el reservem i hi posem la ceba i l'all. Mentre s'enrosseix ratllem dos o tres tomaques, no les posis de pot per un dia que compres llamàntol. Hi posem una mica de sal i de tant en tant remenem. Alguns hi posen vi blanc, jo n'hi vaig posar de negre i no em va agradar el resultat. Quan està tot concentrat hi tirem l'arròs i li fem tres o quatre tombs. Llavors colem el fumet de llamàntol que tindrem bullint i l'afegim a l'arròs. Compteu entre 10 o 15 minuts.

Quan vegem que falta poc perquè l'arròs estigui fet hi afegirem el llamàntol que havíem reservat i els caps. En breu ja podem apagar el foc i tapar-ho perquè la cassola manté molt la calentor. En 5 minuts ja estarà a punt per portar a la taula.


Experiència basada en aquesta i aquesta altra recepta.




0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 

Arxiu del blog

Entrades populars