Escrita per canalla


La Rajada, o Escrita és un peix boníssim, amb una gran tradició i que em sembla que és un peix de culte, com ara ho són les pel·lícules del Bruce Lee. Hi ha mil receptes per fe rajada, però no estic gaire segur si a hores d'ara hi ha massa gent que les faci. Les espines cartilaginoses poden ser estranyes al paladar, no s'hi està acostumat i cal pelar el peix després de cuinar, i poca gent vol feina. A banda que quan demanes rajada a la peixateria et miren amb cara d'haver-los fet una barrabassada, perquè és peix difícil de pelar i que necessites força física per a fer-ho.

A casa meva feien una rajada amb romesco i fesols que feia caure d'esquena. Potser un dia la recupero i us l'explico. N'hi ha de moltes maneres, però la que encanta a les meves filles és l'escrita arrebossada. No sóc gens amant dels arrebossats, no m'agrada fer-los ni gaire menjar-me'ls, però si és el peatge que he de pagar per educar el paladar de les petites de casa en la diversitat de gustos i textures, doncs es paga. No sé si les meves filles són massa diferents de la resta, però la simplicitat en els gustos em funciona a la taula. A més elaboració, més remuguen. Així doncs, si el gènere és bo, no cal complicar-nos la vida.

Amb les ales de la rajada pelades i tallades les arrebossem amb una mena de tempura feta amb ou, llet i farina. Aquesta tempura ha de quedar prou espessa. Salem l'escrita, la passem per la tempura i la fregim amb l'oli d'oliva molt calent. La rajada es fa ràpid i no paga la pena que quedi massa resseca. 






0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 

Arxiu del blog

Entrades populars